Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden online verkopen per 1 oktober 2021
Wij begrijpen dat we bepaalde zaken moeten afspreken met elkaar, zodat duidelijk is wie wij zijn en waar je aan toe bent als klant. Dit hebben wij in deze algemene voorwaarden beschreven. Maar mocht er een keer iets niet geheel naar wens verlopen, dan willen wij er graag alles aan doen om jou weer helemaal tevreden te maken.
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Artikel 3 - Privacy policy en het gebruik van cookies
Artikel 4 - Intellectuele eigendomsrechten
Artikel 5 - Leveringsvoorwaarden
Artikel 6 - Betalingen
Artikel 7 - Kortingen
Artikel 8 - Herroepingsrecht
Artikel 9 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De aangeboden producten en prijzen
Artikel 12 - Beschikbaarheid website
Artikel 13 - Aansprakelijkheid
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Wijziging algemene voorwaarden
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Juffrouw Ooievaar & Zo: de naam van de onderneming. Geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 83729054 en gevestigd is aan Kapelbergweg 6, 6171 GZ te Stein, hierna te noemen ‘de ondernemer’;
Website: het kanaal via welke uiteindelijke online verkoop plaatsvind, de koop wordt gesloten en betaling wordt voldaan: juffrouwooievaarenzo.nl;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst al dan niet op afstand aangaat met de ondernemer ;
Rechtspersoon: de rechtspersoon en/of de natuurlijk persoon die handelt namens een geregistreerd bedrijf en daarmee handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Partner: een eventuele derde natuurlijke- of rechtspersoon die door de ondernemer is ingeschakeld voor verwerking van de bestelling;
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die door de consument of bedrijf via de website juffrouwooievaarenzo.nl zijn geplaatst.
Artikel 3 - Privacy policy en het gebruik van cookies
Op de verwerking van persoonsgegevens en het gebruik van cookies is de privacy policy van de ondernemer van toepassing.
Deze privacy policy is online te vinden op juffrouwooievaarenzo.nl/over-ons/avg.
Artikel 4 - Intellectuele eigendomsrechten
Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de website, waaronder die met betrekking tot de programmatuur, teksten, beelden en geluiden berusten bij de ondernemer en/of bij diegene van wie wij een licentie verkregen hebben. Dit betekent onder meer dat het niet is toegestaan om zonder onze toestemming de op de websites vermelde informatie voor eigen gebruik te verveelvoudigen en/of over te nemen.
Artikel 5 - Leveringsvoorwaarden
Deze zijn van toepassing op alle online en offline geplaatste bestellingen via elke elektronische weg, zoals maar niet uitsluitend, telefoon, berichtenservice, website.
Artikel 6 - Betalingen
Dienen vooraf elektronisch uitgevoerd te worden. Via de website wordt gebruik gemaakt van de diensten van Mollie waardoor electronische betalingen mogelijk zijn.
Artikel 7 - Kortingen
Eventuele kortingen worden berekend op basis van het totaalbedrag van de bestelde producten, exclusief bezorg- en eventuele transactiekosten.
Artikel 8 - Herroepingsrecht
Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht kan dat door via het retour- en garantieformulier een verzoek hiertoe in te dienen bij de ondernemer.
Artikel 9 - Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, door ondernemer terug betaald worden.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- waar namen en andere persoonsgebonden gegevens op bedrukt, geweven, geborduurd zijn en waarbij deze bedrukking niet onzichtbaar ongedaan gemaakt kan worden.
- die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarbij het uit hygiënisch oogpunt onwenselijk is.
Artikel 11 - De aangeboden producten en prijzen
De ondernemer doet er alles aan om de aangeboden producten en bijbehorende prijzen zo correct mogelijk op haar websites te presenteren.
Bij het constateren van verschillen in producten en/of prijzen verzoeken wij de consument deze telefonisch te melden bij de ondernemer.
De prijzen op de websites zijn inclusief BTW maar exclusief bezorgkosten. De bezorgkosten en eventueel de transactiekosten, in geval van een elektronische betaling, worden tijdens het afrekenen van de bestelling aan het totaalbedrag toegevoegd.
Artikel 12 - Beschikbaarheid website
De ondernemer doet er alles aan haar website voor iedereen 24 uur per dag beschikbaar te stellen. Om de websites verder te verbeteren en te optimaliseren kunnen er (onderhouds)werkzaamheden worden uitgevoerd. De ondernemer behoudt zich het recht voor om u zonder voorafgaande mededeling de toegang tot haar websites geheel of gedeeltelijk te ontzeggen.
Artikel 13 - Aansprakelijkheid
De ondernemer doet haar uiterste best de bestellingen zo spoedig mogelijk te verwerken. Voorts accepteert de ondernemer geen enkele aansprakelijkheid over het niet functioneren van de website en/of aanverwante diensten. Mocht de consument twijfelen over de aankomst van de bestelling, dan staat het de consument vrij om hier navraag over te doen bij de ondernemer.
Artikel 14 - Klachtenregeling
Bij klachten over de levering van de bestelling en het bestelde dient de consument of het bedrijf zich binnen de kortst mogelijke tijd via het klachtenformulier contact op te nemen met de ondernemer.
Klachten moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 15 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Mocht de consument of het bedrijf en de ondernemer het geschil niet onderling kunnen oplossen, dan wordt de consument en het bedrijf doorverwezen naar https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL
Sinds 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Artikel 16 - Wijziging algemene voorwaarden
De ondernemer heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan in zodra u een nieuwe bestelling bij ons plaatst. U geeft daarmee aan akkoord te gaan met de gewijzigde voorwaarden.